Un element important al transmisiei manuale este ambreiajul, care are rolul de a decupla pentru scurt timp motorul de la transmisie. În plus, ambreiajul este un fel de amortizor care protejează motorul de supraîncărcare.
Cu o utilizare și o conducere atentă, ambreiajul nu trebuie înlocuit foarte des.
Conducerea cu un ambreiaj uzat crește consumul de combustibil și “pierde” semnificativ din puterea motorului.
Nu este posibil să se aloce un kilometraj specific la care trebuie înlocuit ambreiajul. Există prea mulți factori care îi afectează durata de viață:
Pedala de ambreiaj scoate un zgomot puternic atunci când o apeși? Este posibil ca rulmentul de ambreiaj să fie uzat.
Mirosul de arsură din habitaclu indică faptul că discurile de ambreiaj alunecă unul împotriva celuilalt, iar plăcile de fricțiune ard.
Există uzuri la căptușeala de frecare sau garnituri de fricțiune deteriorate? Atunci e cazul să schimbi ambreiajul.
Meseriașii și producătorii de autovehicule recomandă verificarea ambreiajului la fiecare 80.000-100.000 km.
Dacă apar problemele de mai sus, gasiti aici cel mai bun pret la kit-ul de ambreiaj Ducato.
Astfel, dacă nu ai parcurs încă kilometrajul recomandat, dar ai observat deja următoarele „simptome”, este posibil să fie timpul să te grăbești cu schimbul ambreiajului:
Cum se pot identifica defectele încă din prima etapă?
Primul lucru pe care orice șofer (chiar și cu puțină experiență) îl va observa este patinarea discurilor în treptele de viteză mari, adică viteza nu se schimbă atunci când se mărește turația.
Și atunci ai de ales: schimbi ambreiajul cât mai repede posibil, sau într-o zi “frumoasă” mașina pur și simplu nu se va putea mișca din loc.
Pentru a prelungi durata de viață a ambreiajului, trebuie respectate câteva reguli simple. În primul rând, asigură-te că este reglat corect. În al doilea rând, să eviți să suprasoliciți ambreiajul – de exemplu, dacă conduci intens și pentru o perioadă lungă de timp pe zăpadă sau noroi, dacă pornești brusc, dacă schimbi treptele de viteză când pedala de ambreiaj nu este complet apăsată, dacă o ții pe jumătate eliberată etc.
În cele din urmă, trebuie să fii atent la solicitările de “tractare”, mai ales dacă nu se cunoaște starea ambreiajului și dacă greutatea mașinii tractate este similară sau depășește greutatea mașinii proprii. Desigur, ambreiajul poate ceda din cauza uzurii banale sau a unui defect de fabricație, dar cel care apasă pedala din stânga este adesea vinovat de moartea prematură a acestuia.
Sponsorizat de MoparStore.ro
Ambreiaje origine Mopar