Leapmotor, producător chinez de vehicule electrice, a intrat oficial pe piața din România cu două modele: T03, o mașină de oraș, și C10, un SUV de dimensiuni medii. Ambele modele sunt disponibile pentru comandă prin intermediul AutoGreen, parte a grupului AutoItalia, care comercializează mărci precum Fiat, Maserati, Alfa Romeo și Jeep. Intrarea Leapmotor pe piața românească marchează o extindere a prezenței producătorilor chinezi de vehicule electrice în Europa.
Leapmotor T03 se adresează segmentului de mașini de oraș, fiind un rival direct pentru Dacia Spring. Cu un preț de pornire de 19.900 de euro, T03 oferă o autonomie de 265 de kilometri WLTP. Este echipat cu un singur motor electric care dezvoltă 95 CP și 158 Nm, montat pe puntea față. T03 este o mașină compactă, cu o lungime de 3,62 metri, o lățime de 1,57 metri și o înălțime de 1,65 metri. Ampatamentul este de 2,4 metri, oferind un spațiu interior decent pentru o mașină de oraș.
Leapmotor C10 este un SUV electric de clasă medie, care vizează un segment premium. Prețul de pornire pentru C10 este de 39.805 euro. Modelul are o autonomie de 420 de kilometri WLTP și este echipat cu un motor electric montat pe puntea spate, care dezvoltă 218 CP și 320 Nm. C10 are o lungime de 4.739 mm, o lățime de 1.900 mm și o înălțime de 1.680 mm, cu un ampatament de 2.825 mm.
Leapmotor este un brand relativ nou, fondat în China în 2015. Grupul Stellantis deține o participație de 51% în Leapmotor, făcându-l a 15-a marcă din portofoliul Stellantis. Compania își propune să deschidă 200 de puncte de vânzare în Europa până la sfârșitul anului 2024, extinzându-și operațiunile și în Orientul Mijlociu, Africa, Asia-Pacific și America de Sud.